An Analysis of English Writers’ Perception about Thesaurus Program
Abstract
As the learners of foreign language the writers from Indonesia need more practice in applying their competence in English. Writing in English is a big challenge for every writers that are original Indonesia. Writing is a process of continuing discovery. As they write, they may suddenly switch direction or double back. Because writing is a skill, it makes sense that the writers have to practice their skill to get more ideas. This research aims to find the writer’s reason in Waikabubak, Sumba Barat about thesaurus program. It tends a qualitative method and interview some teachers who like writing. Based on the result through the interview of some English teachers, the Thesaurus program is really helpful, provide so many variety words, thus the writers are really easy to find the appropriate word to use in their writing and avoid the plagiarism. This program assists the English teachers also in teaching synonim in variet words. The English writers implies also about this program, that this program can help the English teachers in teaching synonyms and antonyms by applying this program. The students are easy to know the new words from this program and are easy to understand that has been classified by noun, adjective and adjective.
Metrics
References
Alliant (2013). How to Use the Ms. Word Thesaurus to Improve Word Usage. Technology
Group
Creswell, J. W. (2007). Education Research: Planning, Conducting and Evaluatng
Quantitative and Qualitative Research. 4th Edition. University of Nebraska: Pearson
Education, Inc.
Fernald, C. J. (2009): English Synonyms and Antonyms. London: Funk & Wagnalls
Company New York.
Gazan, R. (2016). Controlled Vocabulary & Thesaurus Design. University of Hawai.
http://www.asindexing.org/site/thesbuild.shtml
https://www.javatpoint.com/how-to-use-a-thesaurus-in-word-document accessed on 11 march
-03-11 java.point
Langan, J. 2008: English Skills with Reading. 7th edition.
Pallathadka, H. (2020). Use of Technology in Englsih Literature Teaching. Manipur
International University, Imphal. India. European jurnal vol. 7, issue 1.
Susanto, A. (2017). The Teaching of Vocabulary: A perspective. Vol. 1, No, 2. Universitas
Putra Batam
Tuychiyiva, Z. Sadicova, D. N, and Kayumova, M. S. (2021). Utilizing Synonyms in Essay
Writing Skills. Vol. 7, Issue: 4. Uzbekistan. https://doi.org/10.36713/epra2013
Viera, R. T. (2018). Vocabulary Knowledge in the Production of Written Texts: Case Study
on EFL Language Learners. Vol. 30Technical University of Cotopaxi.
http://www.rte.espol.edu.ec/index.php/tecnologica/article/view/628/377
Copyright (c) 2024 Lidia Lali Momo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dengan mengirimkan naskah artikel, berarti penulis setuju dengan segala kebijakan yang ditetapkan oleh jurnal dan penerbit.
Penulis menyatakan bahwa:
- kebijakan ini telah diketahui dan disetujui bersama oleh semua penulis;
- naskah artikel belum dipublikasikan secara resmi sebelumnya di media ber-ISSN atau ber-ISBN yang terdaftar, kecuali dalam bentuk abstrak atau sebagai bagian dari materi kuliah, atau skripsi/tesis/disertasi yang tidak diterbitkan;
- naskah tidak sedang dalam proses editorial dan dipertimbangkan untuk publikasi di tempat lain;
- publikasi naskah ini telah disetujui oleh semua penulis, institusi afiliasi penulis, otoritas yang bertanggung jawab, dan lembaga di mana kegiatan telah dilakukan;
- naskah berisi materi yang aman dari pelanggaran hak cipta;
Perjanjian Hak Cipta dan Lisensi
- Penulis memiliki hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang terkait dengan artikel.
- Penulis memiliki hak dan diizinkan untuk menggunakan substansi artikel untuk karya-karya penulis berikutnya, termasuk untuk keperluan bahan/materi kuliah dan buku.
- Penulis menyerahkan hak publikasi pertama kepada jurnal dengan di bawah Lisensi Creative Commons (CC BY 4.0).
Pernyataan Lisensi CC BY 4.0
Anda diperbolehkan:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial.
Pemberi lisensi tidak dapat mencabut ketentuan di atas sepanjang Anda mematuhi ketentuan lisensi berikut ini.
- Atribusi — Anda harus mencantumkan nama yang sesuai, mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan. Anda dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Anda atau penggunaan Anda.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Anda tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.