The Effectiveness of Using Quizizz as a Tool in Developing Student’s Reading Comprehension
Abstract
The objective of this study is to determine if Quizizz is a useful tool for developing student's reading comprehension for higher education. The present study employs a quantitative research methodology to examine the proposed research issue. The sample size for the 2020 academic year consisted of 30 students majoring in English education, selected using purposive random sampling by the researchers. The paired sample t-test indicated a substantial improvement in students' reading comprehension after the researchers administered treatment, with a p-value of 0.000 < 0.05. The results demonstrate that the use of Quizizz as a teaching tool in the classroom has an important beneficial effect on students' reading comprehension skills.
Metrics
References
C.R. Kothari. (2004). research methodology methods and techniques (issue september 2016).
Chien, C.-L. (2019). Research Methodology. In Enhancing Retirement Success Rates in the United States. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33620-2_3
Degirmenci, R. (2021). The Use of Quizizz in Language Learning and Teaching from the Teachers’ and Students’ Perspectives: A Literature Review Article Info Abstract. Language Education and Technology (LET Journal), 1(1), 1–11. http://langedutech.com
Emeliya Sukma Dara Damanik, M. H., Dr. Sholihatul Hamidah Daulay, M. H., & Benny Ichsanda Rahman Hz, M. P. (2020). Reading Comprehension. http://ci.nii.ac.jp/ncid/BN12734255
Jeremy Harmer. (2017). the practice of english language teaching.
John Pahamzah, Syafrizal, S., Yudi Juniardi, & Phita Matsnah Sukaenah. (2020). quizizz as a students’ reading comprehension learning media: a case study at the eleventh grade of dwi putra bangsa vocational school in cimanggu. International Journal of English Language and Linguistics Research, 8(5), 27–33.
Li, H., & Wilhelm, K. H. (2008). Exploring Pedagogical Reasoning: Reading Strategy Instruction From Two Teachers’ Perspectives. The Reading Matrix, 8(1), 96–110.
Marimuthu, R., Michael, A. S., Muthusamy, C., & Veeravagu, J. (2010). Using Bloom’s Taxonomy to Gauge Students’ Reading Comprehension Performance. Canadian Social Science, 6(3), 205–212. https://doi.org/10.3968/j.css.1923669720100603.023
Rahayu, I. S. D., & Purnawarman, P. (2019). The Use of Quizizz in Improving Students’ Grammar Understanding through Self-Assessment. 254(Conaplin 2018), 102–106. https://doi.org/10.2991/conaplin-18.2019.235
Romadhon, K., Oktavia, L., Irfan, I., Jannati, P., & Ultavia, A. (2023). Implementation of the Quizizz Application As a Media in Assessment of Online Learning To Grow Student Learning Motivation in Elementary Schools. EduHumaniora | Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru, 15(1), 19–28. https://doi.org/10.17509/eh.v15i1.47299
Wahyuni, S., & Styaningsih, D. (2023). The Effectiveness of Quizizz as Web-Based Learning Media in Teaching Reading Comprehension. Indonesian Journal of Multidisciplinary Educational Research, 1(2), 179–188. https://doi.org/10.30762/ijomer.v1i2.1769
Zhang, Z., & Crawford, J. (2023). EFL learners’ motivation in a gamified formative assessment: The case of Quizizz. Education and Information Technologies, 0123456789. https://doi.org/10.1007/s10639-023-12034-7
Zhao, F. (2019). Using quizizz to integrate fun multiplayer activity in the accounting classroom. International Journal of Higher Education, 8(1), 37–43. https://doi.org/10.5430/ijhe.v8n1p37
Copyright (c) 2024 Nurul Fatwa, Ernita Daulay
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dengan mengirimkan naskah artikel, berarti penulis setuju dengan segala kebijakan yang ditetapkan oleh jurnal dan penerbit.
Penulis menyatakan bahwa:
- kebijakan ini telah diketahui dan disetujui bersama oleh semua penulis;
- naskah artikel belum dipublikasikan secara resmi sebelumnya di media ber-ISSN atau ber-ISBN yang terdaftar, kecuali dalam bentuk abstrak atau sebagai bagian dari materi kuliah, atau skripsi/tesis/disertasi yang tidak diterbitkan;
- naskah tidak sedang dalam proses editorial dan dipertimbangkan untuk publikasi di tempat lain;
- publikasi naskah ini telah disetujui oleh semua penulis, institusi afiliasi penulis, otoritas yang bertanggung jawab, dan lembaga di mana kegiatan telah dilakukan;
- naskah berisi materi yang aman dari pelanggaran hak cipta;
Perjanjian Hak Cipta dan Lisensi
- Penulis memiliki hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang terkait dengan artikel.
- Penulis memiliki hak dan diizinkan untuk menggunakan substansi artikel untuk karya-karya penulis berikutnya, termasuk untuk keperluan bahan/materi kuliah dan buku.
- Penulis menyerahkan hak publikasi pertama kepada jurnal dengan di bawah Lisensi Creative Commons (CC BY 4.0).
Pernyataan Lisensi CC BY 4.0
Anda diperbolehkan:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial.
Pemberi lisensi tidak dapat mencabut ketentuan di atas sepanjang Anda mematuhi ketentuan lisensi berikut ini.
- Atribusi — Anda harus mencantumkan nama yang sesuai, mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan. Anda dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Anda atau penggunaan Anda.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Anda tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.