Enhancing Students' Vocabulary through Interactive Word Wall Learning at SMP Yanbu'ul Hikmah
Abstract
Possessing a sufficient vocabulary in English might motivate someone to write and converse in the language. Therefore, it is thought that vocabulary mastering is crucial for both the process of learning a language and the growth of a person's ability to learn a language. The number and quality of a person's vocabulary determine the level of their language abilities. Action research is the desired and appropriate research design for this study. The findings indicate that the efforts made by the researchers and their partners to use word wall learning materials to help third-grade SMP YANBUUL HIKMAH better understand English vocabulary has increased. Third-grade students agreed that using word wall media to study English will help them become more proficient in the vocabulary learning process is considered successful when there is a positive change in the student's overall self, or at least in part, 75% of the time. This is demonstrated by the learning outcomes. Therefore, it can be said that class III pupils'' mastery of the English vocabulary can be enhanced by using word wall media.
Metrics
References
Fatimah, S. (2020). Students’ Vocabulary Mastery through Word Wall at SMPN 44 Surabaya (Vol. 2, Issue 2).
Galuh, I. M. (2012). EFEKTIFITAS PENGGUNAAN WORD WALL PEMBELAJARAN KOSAKATA BAHASA JEPANG (Doctoral dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia).
Jabbari, A. A., Mohammadi, M. O., & Fazilatfar, A. M. (2017). Asynchronous Online Discussion Forum: A Key to Enhancing Students’ Writing Ability and Attitudes in Iran. Iranian Journal of Applied Linguistics, 20(2), 35–79.
Marhamah, M., & Mulyadi, M. (2020). The effect of using word wall picture media and linguistic intelligence to enhance learning outcomes of English vocabularies. Journal of Educational and Social Research, 10(2), 134–142. https://doi.org/10.36941/jesr-2020-0033
Muna, W. (2011). Metodologi pembelajaran bahasa Arab. Yogyakarta: Teras.
Depdiknas, D. P. (2008). Direktorat Jenderal Manajemen Pendidikan Dasar dan Menengah. Direktorat Pembinaan Sekolah.
Ritonga, R. (2019). The effect of using word wall strategy on students’ vocabulary mastery at Grade VII MTs Negeri 2 Padangsidimpuan (Doctoral dissertation, IAIN Padangsidimpuan).
Sophia, S., & Burns, J. (n.d.). The Effects of Inquiry-Based Activities on Content Vocabulary The Effects of Inquiry-Based Activities on Content Vocabulary Retention in 4th-Grade Science Students Retention in 4th-Grade Science Students. https://sophia.stkate.edu/maed
Sriwahyuni, I., Risdianto, E., & Johan, H. (2019). PENGEMBANGAN BAHAN AJAR ELEKTRONIK MENGGUNAKAN FLIP PDF PROFESSIONAL PADA MATERI ALAT-ALAT OPTIK DI SMA. Jurnal Kumparan Fisika, 2(3), 145–152. https://doi.org/10.33369/jkf.2.3.145-152
Suwondo, S., & Syaifullah, S. (2019). Do Simplified Text Can Improve Students’ Reading Comprehension in Narrative Text?: A Classroom Action Research Perspective ARTICLE HISTORY (Vol. 1, Issue 3). https://journal.unilak.ac.id/index.php/UTAMAX/
Tarigan, H. G. (2019). Menyimak; sebagai suatu keterampilan berbahasa.
Wilianti Frada, T., Untarti, R., Wijaya Kusuma, J., Ristianto, M., & Vertikawati, R. (2024). International Journal of Multidisciplinary Research and Literature APPLICATION OF PROBLEM-BASED LEARNING TO IMPROVE STUDENT MOTIVATION AND LEARNING OUTCOMES ASSISTED BY WORDWALL. International Journal of Multidisciplinary Research and Literature IJOMRAL, 3(2), 195–203. https://doi.org/10.53067/ijomral.v3i2
Copyright (c) 2024 samsul
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dengan mengirimkan naskah artikel, berarti penulis setuju dengan segala kebijakan yang ditetapkan oleh jurnal dan penerbit.
Penulis menyatakan bahwa:
- kebijakan ini telah diketahui dan disetujui bersama oleh semua penulis;
- naskah artikel belum dipublikasikan secara resmi sebelumnya di media ber-ISSN atau ber-ISBN yang terdaftar, kecuali dalam bentuk abstrak atau sebagai bagian dari materi kuliah, atau skripsi/tesis/disertasi yang tidak diterbitkan;
- naskah tidak sedang dalam proses editorial dan dipertimbangkan untuk publikasi di tempat lain;
- publikasi naskah ini telah disetujui oleh semua penulis, institusi afiliasi penulis, otoritas yang bertanggung jawab, dan lembaga di mana kegiatan telah dilakukan;
- naskah berisi materi yang aman dari pelanggaran hak cipta;
Perjanjian Hak Cipta dan Lisensi
- Penulis memiliki hak cipta dan hak kepemilikan lainnya yang terkait dengan artikel.
- Penulis memiliki hak dan diizinkan untuk menggunakan substansi artikel untuk karya-karya penulis berikutnya, termasuk untuk keperluan bahan/materi kuliah dan buku.
- Penulis menyerahkan hak publikasi pertama kepada jurnal dengan di bawah Lisensi Creative Commons (CC BY 4.0).
Pernyataan Lisensi CC BY 4.0
Anda diperbolehkan:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial.
Pemberi lisensi tidak dapat mencabut ketentuan di atas sepanjang Anda mematuhi ketentuan lisensi berikut ini.
- Atribusi — Anda harus mencantumkan nama yang sesuai, mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan. Anda dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Anda atau penggunaan Anda.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Anda tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.